To fenomenalna reklamę zarówno dla ludzi jak również turystów wypoczywających w bliskim mieście. Już wkrótce budynek kołobrzeskiego dworca ma stać gruntownie przebudowany.
Obiekt jest pozostać w szerocy przystosowany do spraw osób niepełnosprawnych. Znacznie zwiększy się powierzchnia obsługi pasażerów.
Dworzec PKP w Kołobrzegu będzie remontowany
Przewidziano m.in. utworzenie dużego pomieszczenia na przechowalnię bagażu, odtworzenie zwieńczenia wieży zegarowej. Żyć może także powstanie dodatkowa poczekalnia sezonowa. Spółka PKP SA ogłosiła właśnie przetarg na zakończenie dokumentacji projektowej dotyczącej przebudowy tak istotnego dla miasta budynku.
Zakres prac przewiduje kompleksową przebudowę dworca kolejowego wraz z wykorzystaniem najbliższego otoczenia. Na parterze ma stać założona poczekalnia oraz hol, do jakich przylegać będą toalety. Rozważona ma stać także poczekalnia sezonowa do obsługi zwiększonego ruchu turystycznego. Ponadto przewidziano duże pomieszczenie na przechowalnię bagażu dostępne zarówno z zewnątrz budynku. Na piętrze i poddaszu mają stać wygospodarowane pomieszczenia mieszkalne. Po uzgodnieniu z konserwatorem zabytków ma stać przywrócona tradycyjna forma kopuły nad wieżą zegarową.
Jeśli chodzi o zagospodarowanie działki, mają stać usunięte bariery architektoniczne. Powstać mają min. dwa miejsca parkingowe dla kobiet niewidomych i min. dwa pola do ładowania samochodów elektrycznych. Ponadto przewidziano parking rowerowy. Dworzec wraz z otoczeniem mają pozostać w szerocy przystosowane do spraw osób niepełnosprawnych.
Termin składania ofert mija 7 stycznia 2020 r. Jedynym kryterium doboru jest cena. Dokumentacja wraz ze wszystkimi pozwoleniami jest być zakończona w układzie 36 tygodni od zawarcia umowy. Wartość zlecenia szacowana istnieje na 1,27 mlm zł netto.
Budynek dworca w Kołobrzegu został dostarczony do gruntu w 1910 r. Obiekt spotyka się w gminnej ewidencji zabytków. W 2010 r. został wykonany remont wnętrza dworca, jednakże stan techniczny całego domu PKP SA określa jako zwykli i ciężki modernizacji. Hol główny pełni funkcję poczekalni. Wybierają się w nim oraz kasy i obiekty handlowe. Cel nie spełnia wymogów TSI-PRM, co świadczy, że nie istnieje w szerocy przystosowany do spraw kobiet o niskich możliwościach toczenia się.
Najnowsze komentarze